gebruikt maar in goede staat

Hier zit ik dan, op een zolderkamer op Texel.  Op mijn laptop zijn 16 tabladen geopend, ikea, marktplaats en de jysk, you name it, I've got it. de zoektermen '''gratis'' en ''twee persoonsbed'' typ ik om de 5 minuten in, met de hoop dat daar mijn droom kingsize boxspring die ik gratis mag hebben tevoorschijn komt. In de werkelijk heid duiken er alleen maar bedden die ''gebruikt maar in goede staat'' (lees: mysterieuze vlekken waar ik de oorsprong van niet wil weten) zijn op. Mijn optimistische ''ik heb alleen een bed, tafel en wat stoelen nodig'' is veranderd in ''jezus waarom zijn stoelen zo ontzettend duur, het is toch niet de iron throne?" Uit huis gaan kost wat, dat wist ik wel. Maar dat een bed net zo duur is als 1 maand huur is toch wel even schrikken.

Comments